کمپانی آمریکایی جنرال موتورز، دو شرکت خودروسازی خود در اروپا یعنی "اوپل" و "واکسال" را به شرکت خودروسازی فرانسوی PSA فروخت که شرکتی مختلط از پژو و سیتروئن است.

مالک شرکت خودروسازی آلمانی "اوپل" تغییر کرد. شرکت فرانسوی  PSA که از ادغام دو شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن تشکیل شده است، روز دوشنبه (۶ مارس/۱۶ اسفند) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خودروسازی "اوپل" را در ازای پرداخت 3.1 میلیارد یورو،از شرکت آمریکایی جنرال موتورز خریده است.

افزون بر آن، قرار است در ازای پرداخت ۹۰۰ میلیون یورو، شعبه‌های مالی جنرال موتورز در اروپا نیز به شرکت فرانسوی واگذار شود. واگذاری شرکت خودروسازی "واکسال" نیز که در مالکیت جنرال موتورز بود، بخشی از این معامله است.

کارلوس تاوار، رئیس شرکت PSA گفت: «ما برای کارآیی و تخصص عالی همکاران اوپل/واکسال،مارک این شرکت‌ها و سنت دیرپای آنها ارزش قائلیم». او افزود که شرکت PSA تصمیم دارد روی اوپل/واکسال سرمایه‌گذاری کند و آن را گسترش دهد.


تاوار یادآور شد که PSA به تعهداتی که جنرال موتورز نسبت به همکاران خود در اروپا دارد پایبند خواهد بود.

در اطلاعیه‌ی یادشده همچنین آمده است که شرکت PSA اکنون با خریدن اوپل/واکسال به دومین شرکت بزرگ خودروسازی در اروپا تبدیل می‌شود و ۱۷ درصد کل بازار خودرو را در اختیار دارد.

شامگاه جمعه هیات رئیسه‌ شرکت PSA برای خرید اوپل و واکسال چراغ سبز داد. اواسط ماه فوریه اعلام شده بود که شرکت ‌فرانسوی و جنرال موتورز آماده‌ی چنین معامله‌ای هستند.

  • آرش
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ، ۰۷:۴۱ ق.ظ
  • گوناگون
  • بازدید : ۲۸۸

تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی