استیو جابز فقید بالغ بر 347 پتنت را به نام خود ثبت کرده که البته بسیاری از آنها پس از مرگش منتشر شدند. در مقابل تعداد پتنت های سرگئی برین و لری پیج از گوگل، مجموعاً به عدد 27 می رسد.
بر اساس این آمار، شاید بتوان تا حدودی به حقیقت رویکردهای سازمانی اپل و گوگل پی برد. اپل به استراتژی توسعه محوری و متمرکز بر پایه استودیوی طراحی معروفش پایبند است، در حالی که گوگل روشی توزیع شده و بازتری را برای محصولات جدیدش در پیش می گیرد.
در همین رابطه، استودیوی حرفه ای مصورسازی داده در پرتلند به نام پریسکوپیک (Periscopic) اقدام به تصویرسازی اطلاعات مربوط به پتنت های ثبت شده توسط اپل و گوگل طی 10 سال گذشته نموده که «امضاهای نوآوری» این دو کمپانی را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

مقایسه ساختار نوآوری در اپل (چپ) و گوگل (راست) بر اساس پتنت های ثبت شده