کودکان چگونه احساسات شان را ابراز می کنند ؟

,ابراز احساسات در کودکان,تربیت فرزندان,[categoriy]

کودک یک ساله افراد مهم زندگی اش را می شناسد

آیا می دانید کودکان از شروع تولد تا یک سالگی به بالا ، چگونه احساسات شان را ابراز می کنند ؟! . با ما  همراه باشید تا این مساله را بررسی کنیم .


ابراز احساسات در کودکان از 3 تا 8 ماهگی

در این مدت شما و نوزادتان بعد از سپری کردن ماههای اول که فقط می خوابد ، بهم وابسته شده اید . او می تواند با آگاهی احساسات بیشتری از خود نشان دهد . زمانی که صدای موسیقی بلند است ، می ترسد و واکنش تند نشان می دهد و زمانی که حباب کف صابون درست می کنید ، خوشش می آید ! حتی می تواند صداهایی در بیاورد که شبیه به مکالمه با خودش است .

کودک شما با یک روش نسبت به شما واکنش نشان می دهد و واکنش او نسبت به همسرتان متفاوت است . مثلا ممکن است زمانی که ناراحت و خسته است به سمت مادرش و زمانی که می خواهد بازی و شیطنت کند به سمت پدرش برود .

کودکان در همین سن پایین متوجه می شوند که پدرها بیشتر با آنها بازی های فیزیکی انجام می دهند و با توجه به روش احساسی هر یک از والدین ، انتظارات شان را شکل می دهند .


ابراز احساسات در کودکان از 8 تا 12 ماهگی

در این سن به یک باره کودک شما پر جنب و جوش می شود و ارتباطات جدیدی را بین خود و اشیاء درک می کند . وقتی کوچک تر بود از نگاه کردن به شیئی شاد می شد اما حالا می خواهد آن شی را در دست بگیرد و قبل از آن به والدینش نگاه می کند تا تائید آنها را دریاف کند .

کودکان در این سن حالات اطرافیان را درک می کنند تا بفهمند چگونه باید واکنش نشان دهند . مثلا زمانی که کودک یک اسباب بازی ناآشنا می بینند به مادرش نگاه می کند و در صورتی که مادرش شاد باشد ، به آن شیئی و اسباب بازی نزدیک می شود اما اگر مادرش را نگران ببیند ، به آن نزدیک نمی شود .

مورد بعدی تدبیر کودکان است و این که یاد می گیرند تا درباره بعضی رفتارهای والدین چه احساسی داشته  باشند . مثلا می دانند چه چیز باعث شده مادر اخم کند ، زمانی که به سمت اجاق گاز نزدیک می شود . یا چرا وقتی می خواهد یک قاشق غذا در دهانش بگذارد ، معده اش را ماساژ می دهد ؟


ابراز احساسات در کودکان از 12 تا 18 ماهگی

کودکان در این سنین به خوبی معنای ارتباط با اطرافیان را می فهمند و می دانند افراد مهم زندگی شان چه  کسانی هستند و نمی خواهند آن ها را ترک کنند . کلید موفقیت این است که تلاش کنید نگرانی کودک را رفع کنید و وقتی می خواهید خانه را ترک کنید ، او را ببوسید و با او خداحافظی کنید .

البته نقاط عاطفی کودک خیلی پیچیده نیست . در این سن حس همدردی شروع می شود و حتی ممکن است کودک تلاش کند شما را در شرایطی آرام کند . مثلا مادری می گفت : کودکم وقتی که من ناراحت بودم ، مرا می بوسید و این کار را در مقابل کودکان هم انجام می داد .

کارشناسان اطمینان ندارند که کودک در این سن از رفتار والدینش تقلید می کند یا می داند رفتارش به دیگران کمک کننده است یا نه ؟

حس همدردی کودک نشان می دهد که او رابطه آگاهانه ای با شما دارد . کودک متوجه می شود ممکن است شما احساس خاصی داشته باشید اما نیاز نیست که او هم این احساس را داشته باشد .

تمام این حالات اولیه پایه های احساسات کودک را شامل می شود . به تدریج متوجه می شوید که کودک برای نشان دادن حس عصبانیت ، شوق ، لذت ، احساس ناراحتی و حتی بیهودگی از خود صداهای متفاوتی در می آورد . 


منبع : https://goo.gl/UX9WGy

تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی