خودرو یکی از متنوع‌ترین حوزه‌هایی است که همیشه رقابت حول قدرت و سرعت می‌چرخد و عاشقان این حوزه مدام در انتظار عرضه‌ی محصولی جدید هستند. در ادامه به بررسی برترین خودروهایی می‌پردازیم که قرار است از چند ماه تا سه سال آینده به بازار عرضه شوند.


امروزه خودروسازان جهان، برنامه‌های آتی خود را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند تا علاوه بر ایجاد ارتباطی مفید با مشتریان و توضیح خط مشی خود، مدل‌هایی را که در آینده خواهند ساخت، برای بازار مشخص کنند. تجربه نشان‎‌ داده است که آگاهی عمومی از محصولات حال و آینده‌ی یک شرکت، بسیار بهتر از مخفی نگه‌داشتن آن‌ها برای برندهای خودروساز، سودآوری خواهد داشت. در مطلب پیش رو، به بررسی ۲۵ خودروی مدرن جهان می‌پردازیم که به احتمال زیاد، در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهند شد و تأثیر زیادی بر روند تولید خودروهای جهان می‌گذارند.

۱- آلفارومئو استلویو ۲۰۱۸

مدت زیادی از رونمایی شاسی‌بلند آلفارومئو می‌گذرد، اما فروش جهانی نسخه‌ی کوادریفوگلیو، هنوز آغاز نشده است.  مدیران آلفا عنوان کرده‌اند که تا چند ماه دیگر عرضه‌ی نهایی این خودروی جذاب را در خارج از اروپا شروع می‌کنند و فعلا درحال بهینه‌سازی و آزمودن آن برای بهبود کیفیت هستند.

طراحی استلویو به‌خوبی زبان جدید آلفارومئو را که در آخرین مدل جولیا شاهد بودیم، ادامه داده است. جلوپنجره و چراغ‌ها فرم بسیار خوبی دارند و از این نظر مسلما این خودرو را به یکی از زیباترین کراس‌اوورهای دنیا تبدیل می‌کند. این درحالی است که دیگر کراس‌اوور جدید گروه فیات کرایسلر یعنی مازراتی لوانته، هنوز برای بازار جذابیت زیادی ندارد و این احتمال وجود دارد که آلفارومئو بازار را به سمت خود بکشد.

پیشرانه و مشخصات فنی

در استلویو ما با یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای تاریخ روبهرو هستیم که خصوصا در نسخه‌ی فول‌آپشن کوادریفوگلیو در حد یک سوپراسپرت است. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو، ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۸۰ اسب بخار و با گشتاور ۴۱۵ نیوتن‌متر خواهد بود. از سویی دیگر، شاهکار ۲.۹ لیتری توئین‌توربو به قدرت ۵۰۵ اسب بخار با گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر هم برای استلویو، آماده شده که گفته می‌شود توسط فراری طراحی شده است. استلویو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری، ظرف ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما نسخه‌ی کوادریفوگلیو با پیشرانه‌ی ۵۰۵ اسب بخار، در ۳.۹ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را کسب می‌کند و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت هم برای آن ممکن خواهد بود.

رقبا و قیمت

این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای لوکس قرار است به جنگ پورشه ماکان، مرسدس GLC استاندارد و AMG، بی‌ام‌و X3 و آئودی SQ5 برود. با توانایی‌های فنی فوق‌العاده خوب آلفارومئو و کیفیت ساخت قابل قبولی که از این برند سراغ داریم، می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین رقیب استلویه در بازار جهانی مرسدس AMG GLC 63 باشد که به تازگی در زومیت به  معرفی آن پرداختیم.

آستانه‌ی قیمت برای استلویو حدود ۴۰ هزار دلار است؛ اما نسخه‌ی کوادریفوگلیو با قیمتی نزدیک به ۸۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. ضمن این‌که این خودرو حتی در ارزان‌ترین مدل هم آپشن‌های بیشتری در مقایسه با رقبای آلمانی دارد و با جعبه‌دنده‌ی مدرن اتوماتیک و دودیفرانسیل هوشمند دائمی (AWD) عرضه می‌شود.

۲- استون‌مارتین DBX مدل ۲۰۲۰


به نظر می‌رسد پروژه شاسی‌بلندسازی در برندهای لوکس انگلیسی فراموش نشده است و رولزرویس و استون‌مارتین، پس از بنتلی به دنبال ساخت خودرو در این کلاس هستند. فروش جهانی استون‌مارتین چندان عالی و چشم‌گیر نیست، درحالی‌که یک برند زیان‌ده به حساب نمی‌آید؛ اما رشد فروش رقبا را نداشته و به فکر تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود افتاده است. مدل DBX به‌صورت کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ معرفی شد و حالا به خط تولید نزدیک می‌شود.

همکاری نزدیکی میان استون‌مارتین و مرسدس بنز شکل گرفته است و بعد از خودروی DB11، به نظر می‌رسد برند محبوب آلمانی در ساخت شاسی‌بلند DBX نیزیکی از پلت‌فرم‌های خود را در اختیار استون‌مارتین بگذارد.

پیشرانه و مشخصات فنی

احتمال زیادی وجود دارد که این خودرو با قوای تمام الکتریکی معرفی شود. از سویی دیگر نسل جدید پیشرانه‌های توئین‌توربوی AMG با قدرتی در حدود ۵۰۰ اسب بخار هم برای DBX پیش‌بینی می‌شود.

رقبا و قیمت

مهم‌ترین رقیب شاسی‌بلند استون‌مارتین، بنتلی بنتایگا خواهد بود که امروزه به‌تنهایی در کلاس شاسی‌بلندهای فوق لوکس می‌درخشد. به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰، شاسی‌بلند لامبورگینی به نام اوروس هم به این جمع اضافه می‌شود، درحالی‌که نسخه‌ی برقی DBX باید با خودروی موفق تسلا مدل XX روبه‌رو شود.

کارشناسان معتقدند که بعید است محصولی از استون‌مارتین در کلاس شاسی‌بلند و با فناوری‌های مدرن، کمتر از ۲۲۵ هزار دلار قیمت داشته باشد.

۳- آئودی RS5 اسپرت‌بک ۲۰۱۸


خودروی A5 در کلاس سدان‌های خانوادگی قرار دارد؛ اما با پیشرانه‌ی جدید و قدرتمند آئودی، برای اسپرت‌های دنیا خط و نشان می‌کشد. رشد فروش محصولات این زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن، هرسال بیشتر می‌شود و حالا می‌خواهد در تمام کلاس‌های خودرویی، حضور داشته باشد. مدل RS5 اسپرت‌بک با دو نوع بدنه‌ی چهار‌در و دودر (کوپه) عرضه خواهد شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

نسل جدید پیشرانه‌های ۲.۹ لیتری آئودی به قدرت ۴۴۴ اسب بخار روی RS5 نصب می‌شود که گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد. سیستم دودیفرانسیل هوشمند آئودی موسوم به کواترو در این خودرو حضور خواهد داشت که با جعبه‌دنده‌ی مدرن ۸ سرعته‌ی اتوماتیک از برند ZF ارائه می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت RS5 با این شرایط، ۳.۹ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رقبا و قیمت

این خودرو آنقدر بزرگ نیست که بخواهد با مرسدس CLS مقایسه شود؛ اما برای بی‌ام‌و M4، مرسدس AMG C63 و کادیلاک ATS-–V رقیب مهمی خواهد بود. قیمت مدل RS5، آستانه‌ی ۷۰ هزار دلار خواهد داشت؛ درحالی‌که نمونه استاندارد A5 با پیشرانه‌ی ۲۲۰ اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه، حدود ۴۲ هزار دلار قیمت دارد.

۴- نسل جدید بی‌ام‌و سری ۳ مدل ۲۰۱۹


پرفروش‌ترین محصول باواریا، احتمالا تا یک سال دیگر تغییر چهره خواهد داد. این پلت‌فرم هم‌اکنون دودر، چهاردر و حتی گرندتوریسمو را شامل می‌شود و طراحی آن مسلما روی چهره‌ی سری ۲ و ۴ هم تأثیرگذار خواهد بود. بیش از ۳۰ سال است که سری ۳، از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت و کامپکت دنیا محسوب می‌شود و به سختی می‌توان از کیفیت و طراحی آن در طول تاریخ ایراد گرفت.

پیشرانه و مشخصات فنی

نسل جدید موتورهای بی‌ام‌و که برای استفاده در سری ۳ طراحی می‌شود، ۷۰ کیلوگرم نسبت به مدل مشابه فعلی، سبک‌تر است. مدل ۱.۵ لیتری، ۲ لیتری و ۳ لیتری در راه هستند. نوع ۲ لیتری توربوشارژ، قدرتی در حدود ۲۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت و قدرت مدل ۳ لیتری بیش از ۴۰۰ اسب بخار است. از سویی دیگر، بی‌ام‌و ادعا می‌کند که قدرت مدل M3  بیش از ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. نسل جدید جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک بی‌ام‌و هم مثل آئودی، ساخت ZF هستند که برای M3 مسلما دوکلاچه خواهند بود.

رقبا و قیمت

مدل جولیا از آلفارومئو تأثیر زیادی بر جنب و جوش دیگر خودروسازان مطرح دنیا داشته است و M3 بعدی باید توان لازم برای شکست رقیب ایتالیایی را داشته باشد. در آلمان هم، مثل سال‌های گذشته؛ مرسدس کلاس C و آئودی A44  رقبای سنتی سری ۳ هستند، درحالی‌که خودروهای ساخت کادیلاک، لکسوس و اینفینیتی را هم نباید فراموش کرد. قیمت سری ۳ جدید که به احتمال زیاد تا یک‌ سال دیگر رونمایی می‌شود، از ۳۰ هزار دلار شروع خواهد شد.

۵- بی‌ام‌و X2 مدل ۲۰۱۸




ادامه دارد ....

  • آرش
  • چهارشنبه ۲۳ فروردين ، ۱۸:۵۳ ب.ظ
  • تکنولوژی
  • بازدید : ۵۰۸

تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی