شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O سال گذشته از قابلیت Instant Apps به‌طور رسمی رونمایی کرد. این قابلیت امکان اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی را بدون نصب آن‌ها روی گوشی یا تبلت فراهم می‌کند. در قالب استفاده از این قابلیت تنها کافی است با جستجو برای یافتن برنامه دلخواه، آیکون برنامه را لمس کرده تا اپلیکیشن موردنظر شما آماده استفاده شود. این برنامه‌ها ممکن است نمونه‌های ساده در قالب نرم‌افزارهای ویژه رزرو بلیط، خرید و یا نمونه‌های مربوط به آب و هوا باشند. به این ترتیب، برای استفاده‌های موردی و یا جزئی، نیازی به نصب برنامه‌ها روی گوشی خود نخواهید داشت. 

قابلیت اینستنت اپس در حال حاضر در دسترس برخی کاربران قرار گرفته و در مرحله اول، نرم‌افزار خرید آنلاین به نام Wish این گزینه را پیش روی مالکان دستگاه‌های مجهز به اندروید 4.1 و نسخه‌های بالاتر قرار داده است. اینستنت اپس از قابلیت‌های مشابه با نرم‌افزارهای اندرویدی معمولی استفاده می‌کند. به این ترتیب از API مشترک، پکیج‌های یکسان و البته کدهای منبع هماهنگ استفاده شده است. تنها تفاوت موجود آن است که دیگر نیازی به مراجعه به پلی‌استور برای نصب نرم‌افزارها نخواهد بود. علاوه بر این، خبری از قابلیت‌های متداول نظیر اجرای سرویس‌های نرم‌افزاری در پس‌زمینه، دریافت هشدارها در پس‌زمینه گوشی و یا دسترسی به مشخصات و اطلاعات خاص گوشی نخواهد بود. 

برای استفاده از قابلیت اینستنت اپس کافی است به قسمت تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده، گزینه Google را لمس کنید و با انتخاب گزینه Click the switch، گزینه Agree to the terms را به‌منظور تایید، لمس کنید. اگر تنظیمات یادشده را در گوشی خود مشاهده نمی‌کنید این به آن معنا است که قابلیت یادشده هنوز برای دستگاه اندرویدی شما در دسترس قرار نگرفته است. 

منبع: Gizmochina

  • آرش
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ، ۱۷:۲۵ ب.ظ
  • تکنولوژی
  • بازدید : ۱۳۷

تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی