آشپزخانه را می‌­توان بخش مرکزی (و البته قلب) هر خانه‌­ای (بدون توجه به اندازه آن) در نظر گرفت. شما می­‌توانید از راهنمایی‌­های مفید مطرح شده در این مطلب الهام گرفته و آشپزخانه کوچک خود را به یک فضای گرم و دلپذیر برای تمام اعضای خانواده تبدیل نمایید.

روشن کردن

رنگ­‌های تیره، می‌­توانند یک اتاق کوچک را حتی کوچک‌تر از حد واقعی آن نشان دهند، بنابراین بهتر است رنگ دیوارها و کابینت‌­های خود را با دقت انتخاب کنید. اما اگر کابینت‌­های تیره رنگ خود را دوست دارید (و یا قادر به تغییر آن‌ها نیستید)، بهتر است روشنایی و نورپردازی آشپزخانه خود را به روز رسانی نمایید. یک نورپردازی مناسب می‌­تواند یک آشپزخانه را، صرف نظر از رنگ دیوارها، بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد. برای افزودن یک تاثیر فوق العاده بدون یک رد پای بزرگ، می­‌توانید یک نوار ال ای دی (LED) به زیر قفسه یا کابینت خود اضافه نموده و لامپ‌­های قدیمی خود را با مدل­‌هایی با مصرف انرژی کارآمد جایگزین سازید. در صورت امکان، طرح دکوراسیون جدیدی را برنامه­‌ریزی کنید که شامل یک رنگ روشن­‌تر برای دیوارها باشد.


افزودن یک طرح دیواری خوش رنگ

همیشه به یاد داشته باشید که اینجا آشپزخانه شما است؛ و بنابراین، این فضا را از آیتم­‌هایی که به آن‌ها علاقه داشته و سبک شخصی شما را نشان می‌­دهند پر کنید. تزئین آشپزخانه‌­های کوچک می‌­تواند امر چالش­‌برانگیزی باشد. شما ممکن است همیشه از مقدار زیادی فضا برای کار و یا جاگذاری مجدد عناصر مبلمان بزرگ برخوردار نباشید. در عوض، سعی کنید با اضافه کردن یک طرح دیواری خوش رنگ بر روی پشت اجاق گاز و سینک، از فضا و وسایل موجود خود بیشترین بهره لازم را ببرید.

این کار به فضای خالی زیادی بر روی دیوار نیاز ندارد، اما یک طراحی مناسب می­‌تواند یک تصور کلی از طراوت و نشاط را بلافاصله به این فضا بیافزاید. شما می­‌توانید از یک الگوی متفاوت و جسورانه برای بخشیدن انرژی تازه به فضای پخت و پز خود استفاده کرده و یا برای به روز رسانی یک آشپزخانه سنتی، از یک الگوی معاصر در رنگ‌­های خنثی بهره ببرید.



برای ذخیره سازی مواد و لوازم خود از قفسه­‌های اضافی استفاده نمایید

یک قفسه اضافی بین کابینت‌­ها یا بالاتر از سینک آشپزخانه تعبیه کرده و بدین وسیله، فضای ذخیره سازی بیشتری را برای خودتان فراهم نمایید. از این قفسه‌­ها برای نمایش ظروف تزئینی یا چینی استفاده کرده و یا مجموعه­‌ای از آیتم‌­های ارزشمند خود را به نمایش بگذارید. فقط مراقبت باشید که در این کار زیاده­‌روی نکنید: هر چه اقلام کوچک کمتری در گوشه و کنار آشپزخانه وجود داشته باشد، این مکان بزرگ‌تر و مرتب­‌تر از همیشه به نظر خواهد رسید.

اضافه کردن رنگ

از رنگ‌­ها و الگوهای مختلف به نفع خود استفاده کنید. اگر شما دیواری با مقدار زیادی فضای خالی در آشپزخانه‌­ی خود دارید، می­‌توانید کمی جسارت به خرج داده و آن را با یک رنگ جذاب و روشن رنگ‌­آمیزی نمایید! این رنگ، ظاهر مدرنی به آشپزخانه شما می‌­افزاید، و شما می­‌توانید آن را با افزودن چند قفسه اضافی و نمایش اقلام کوچک و ارزشمند خود تکمیل نمایید. اگر نقاشی و رنگ­‌آمیزی کل دیوار عملی نیست، یک طرح چاپی بر روی پنجره‌­ها اضافه کرده و یا یک فرش یا قالیچه‌­ی طرح‌­دار بر روی زمین آشپزخانه قرار دهید. این به روز رسانی‌­ها می‌­تواند در هر فضای کوچکی اعمال شود، و اگر شما به این نتیجه رسیدید که نتیجه­‌ی نهایی را دوست ندارید، می­‌توانید آن را به راحتی به حالت اول خود بازگردانید.

قابلمه­‌های خود را آویزان نمایید

قابلمه­‌ها می‌­توانند فضای زیادی از کابینت‌­ها را اشغال نمایند، بنابراین بد نیست از یک قفسه آویز قابلمه برای نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید. اگر شما فضای لازم برای آویختن قفسه آویز قابلمه از سقف اتاق را ندارید، به دنبال آویز کوچک‌تری بگردید که بر روی دیوار قرار بگیرد. این کار فضای ذخیره سازی بیشتری را به شما اعطا نموده و در عین حال، قابلمه­‌ها و ظروف را براساس طراحی شما منظم خواهد کرد.


تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی